Recension: IsaDora Hydralight



Och ännu en recension, fast denna gång på en foundation från IsaDora! Näste man till rakning: Hydralight!

Kan inte riktigt minnas varför jag köpte denna, tror jag hade läst någonstans att denna skulle passa bra till personer med torr hy. Jag tog den ljusaste färgen som fanns och gick hem. Ja, som vanligt så var den för mörk då jag oftast är alldeles för lat att testa på käkbenet för att sedan gå ut i dagsljus för att se om det är rätt nyans. Så jag får skylla mig själv. Men nu efter sommaren och en och annan solariesolning så passar den alldeles utmärkt! Så nu kan jag ge en rättvis bedömning! Så här beskriver IsaDora produkten på sin hemsida:

"En fräsch make-up creme som ger ett naturligt resultat. Den lätta konsistensen gör den lätt att tona ut. Ger ett matt och långvarigt resultat. Jämnar ut och döljer hudens ojämnheter. Passar normal till fet hy. Semitransparent."

Jo, det stämmer faktiskt hyfsat bra. Ger ett väldigt naturligt resultat, väldigt lätt i konsistensen och lätt att tona. Sen gillar jag att den är semitransparent då det inte ger ett för täckande resultat. Den tenderar dock att fastna i lite torrare partier och det blir således fläckigt. Så jag får hålla med att den passar normal/fet hy. Men då jag har blandhy så brukar jag ha denna på de partier som är lite fetare (t-zonen) och så har jag en annan foundation i resten av ansiktet. Så denna kommer till användning ändå! Och nu när jag sitter och läser på IsaDoras hemsida så är den jag har tydligen inte den ljusaste nyansen så jag får kolla in de andra nästa gång, dvs om jag köper en ny. Men det tror jag, kanske kanske.

Betyg: 3,5/5
Pris: Runt hundringen

Lästips
Recension av Lumene Double stay
Recension av Everyday minerals foundation
Recension av MAC Select
Recension av Benefit Some-kind-a-gorgeous

Kommentarer
Postat av: skosoet

Kul med recensioner! :)

2008-10-03 @ 10:26:29
URL: http://skosoet.blogspot.com
Postat av: Johanna

Skosoet: Bra att det inte bara är jag som tycker det :)

2008-10-03 @ 19:30:14
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Alina

Trevlig helg på dej! :)

2008-10-03 @ 19:33:12
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Alina: Åh, tack detsamma! :D

2008-10-03 @ 19:46:22
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0