Min hudvård!



Letandet efter en bra hudvård för min torra, känsliga hy har pågått i flera år. När man tror att man hittad den rätte, så visar det sig att den ger utslag och kliar och jakten fortsätter. Men nu har jag hittat lite produkter som passar mig alldeles utmärkt och som jag kommer hålla fast vid. Som ni ser på bilderna ovan så är det bara budget som gäller! Har flera gånger klämt på ansiktskrämer för många hundralappar, men tänk om jag inte tål den? Den risken vågar jag inte ta och har därför siktat in mig på den billigare klassen.  Detta använder jag:

Rengöring

- Clean Sensitive (parfymfri) från Garnier. Tror att jag är inne på min 4:e flaska nu och jag älskar den innerligt. Äntligen har ett billigare märke fattat att man inte behöver parfymsätta allt!
- Ansiktsvatten från ACO. Återfuktar bra och tar bort den sista smutsen. Jag har en anpassad för torr hy.
- Acnelösning från ACO. Ibland dyker det upp en elak finne på kinden och då tar jag lite lösning på en tops och duttar på. Man ska dock inte använda det som ansiktsvatten om man som jag har torr hy, är väldigt uttorkande.

Återfuktning

- Vårdande ansiktskräm från ACO. Jag tycker egentligen sådär om denna, men jag orkar inte leta efter någon annan. Huvudsaken är att jag tål den och den återfuktar helt okej. Det som jag inte gillar är att det tar rätt lång tid innan den sjunker in.
- Nattkräm, även den från ACO (det verkar som om jag är ett ACO-fan). Sjunker in på en gång och , ja, tjatigt ord, återfuktar bra. När man vaknar nästa morgon är hyn alldeles len och mysig!

Och 1 gång i veckan lägger jag en mask, jag använder Visibly clear från Neutrogena som gör hyn babylen och porerna mindre. Apoteket erbjöd prover på den för ett tag sedan så snart ska jag slå till på en stor förpackning!


Kommentarer
Postat av: Marybeth (fd skosoet)

Budget är bra, jag kör hårt på det.. :)

2008-10-19 @ 22:18:57
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Då är vi två! Och så blir det mer pengar över till annat roligt ;)

2008-10-20 @ 12:43:40
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Ja exakt! Jag har som dig lite samma rädsla för att jag ska lyckas köpa något jättedyrt som inte funkar nåt bra, det är ju som att slänga pengar i sjön. Då är det bättre att köpa lite billigare som det inte är hela världen om det inte är något bra med..

2008-10-20 @ 16:04:25
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Vi resonerar precis likadant, vad kul att höra! :)

2008-10-22 @ 15:35:56
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Johanna, det verkar så :)



Just nu är jag på jakt efter en bra dagkräm.. eller, en fuktkräm helt enkelt. Kanske borde testa den du har från Aco, funkar den bra på din hud finns det ju en chans att den gör det på mig också. Blev lite sugen på den där neutrogenamasken också.. :)

2008-10-23 @ 08:11:25
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Jo, visst, den är helt okej. Men den är inte toppen. Jag tror att det är rapsoljan som gör att den inte sjunker in så fort. Men nog återfuktar den allt :) Apoteket, som jag har närmast till, har haft just den masken (som kan även funka som rengöring) på prov. Du kan ju alltid gå in och kolla om dem har det där du bor :)

2008-10-24 @ 22:10:41
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: evie

jag har torr hud och gillar inte för tunga saker, och när det gäller dagkräm funkar bodyshops vitamin c burk väldigt bra! den känns lätt och flortunn mot huden.

2010-03-30 @ 10:11:43
Postat av: Anonym

skrev fel, menade vitamin e! :D

2010-03-30 @ 10:12:10
Postat av: Karin

Jag beställde nyss ett sätt med kräm och ansiktstvätt från Rosenserien. Det är helt fantastiskt! Jag har alltid tänk att reklam är mest ett säljtrick och att den ena produkten sällan är bättre än den andra. Men jag har blivit överbevisad. Numera är det verkligen en fröjd att tvätta sig. Det finns säkert många ställen där man kan köpa produkterna, men jag har köpt mina på http://www.pharmastore.se, det var där jag fann dem billigast. Har inte tittat inne i stan vad de kostar där, men det var så smidigt att beställa på pharmastore, så kommer det hem inom några dagar.

2011-01-08 @ 12:09:51

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0