Allt var inte bättre förr



Som rubriken lyder så var inte allt bättre förr, speciellt gällande min hy. "Då" bilden är från ett år sedan och "nu" är tagen idag (självklart osminkad), tänk vilken skillnad! Stresseksem blandat med utslag och elaka plitor var en del av min vardag. Är oerhört glad att jag slipper det nu, självförtroendet har stärkts ganska rejält. Det var inte speciellt roligt att gå iväg varje dag med ett rött, kliande ansikte vetandes att det inte kommer gå över tills imorgon. Nu så håller jag efter med rengöring, ansiktsvatten och återfuktning varje morgon och kväll för att inte "falla" tillbaka. Har hittat en bra rutin och bra produkter som jag tål (för en gångs skull!) och som jag kommer hålla fast vid. För jag vill verkligen inte att det ska bli som förr!

Kommentarer
Postat av: Sanna

vad skönt att höra att det är sådan skillnad och då till det bättre:)

2008-10-18 @ 23:42:09
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: BeautyRoxx

Vad är det för produkter du använder?

2008-10-19 @ 12:26:22
URL: http://beautyroxx.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sanna: Jag ger hopp till alla som har/hade som jag :)



BeautyRoxx: Nu så har jag gjort ett helt inlägg om det :)



2008-10-19 @ 19:19:22
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth (fd skosoet)

Oj vilken skillnad! Vad roligt att läsa att det blivit sådan förbättring.. :) Så tycker jag det är strongt av dig att visa upp din hud osminkat på bloggen, det är inte alla som skulle göra det!



Din hud påminner mycket om min får jag säga.. jag gillar också Garniers nya serie utan parfym, den är väldigt bra! Fast jag köpte en rengöring som var till ögonmakeup ur den och den var inte att rekommendera, jag fick utslag! Acos grejer är inte heller dumma, körde hårt med deras ansiktsvatten förut men nu har jag ett från Garnier som också är kanon (inte den parfymfria serien) :)

2008-10-19 @ 22:13:39
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Tänkte att det finns kanske fler som har liknande problem och då ville jag visa att det blir bättre :) Och tack, det är som sagt inte alla som gör det :)



Tycker att det är bra gjort av Garnier att satsa på en parfymfri serie. Nivea och liknande har "för känslig hy" men då har man varit rent ut sagt idiotiska och parfymsatt produkterna, något som känsliga ska undvika. Undra hur man tänkte där? ;) Har hållt i ögonremovern några gånger men då ska jag nog passa mig för den! :)

2008-10-20 @ 12:42:30
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Marybeth

Johanna, det finns massor som har liknande så det är ju toppen att du ger dom lite hopp (och mig som haft det så och har en del rodnad fortfarande).



Jag tycker också det är jättebra för jag har märkt att jag undviker vissa produkter pga deras dofter. LDB tex, de har någon ny gul serie som ser jättefin ut som jag köpte ansiktsvattnet ifrån, men den doftade så starkt att jag fick ge bort den till en kompis som klarade doften bättre än jag. Jag använder Niveas makeuprengöringsservetter för känslig hy och dom är ju parfymerade men där kan jag leva med det, dock vore det ju allra bäst för huden om de inte hade någon parfym alls..



Jag skall kika hemma vad det är den heter som jag har för jag har för mig det finns 2 stycken, så jag inte lurar dig att inte pröva någon :)

2008-10-20 @ 16:09:48
URL: http://marybeth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Marybeth: Jag har sneglat lite på den serien från LDB men då jag kände den starka doften så visste jag redan då att den nog inte skulle funka. Vissa märken tycker verkligen om att överdosera parfymmängden ;)



Skulle vara snällt om du tittade efter vad det var för någon. Skulle vara bra att veta :)

2008-10-22 @ 15:35:03
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Elin Öström

Ååh vilken fin hy du har fått johanna! Och din blog är suverän! Du ska inte börja sälja vår tidning här ;) haha

2008-10-22 @ 15:57:19
Postat av: Johanna

Elin: Hej! Kul att du hittat hit! Jag ser ut som en riktig hollywoodbrud nu (hymässigt). Och nja, tror nog att jag väntar lite med försäljningen ;) Hörde från liten fågel att Kerstin hade visat upp den för någon klass och berömt den så. Det var ju lite kul!

2008-10-22 @ 16:20:21
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej den kanske inte känns så rätt i tiden längre ;) Jaså? Haha vad kul! Fast lite genant sådär

2008-10-25 @ 00:04:03

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0