Dagens

När man har tråkigt, som jag har nu, får man ibland ett ryck och siktar sig genast in på sminkväskan (eller snarare sminktrunken för min del). Och så här kan resultatet bli:


image24

Det jag har använt mig utav är:
-Ögonpenna från H&M (Grön)
-Ögonpenna från IsaDora, namnet är bortvässat (vit)
-Ögonskuggan 280 (vad påhittigt) från BeYu (Benvit)
-Ögonskuggan 15 (oj, vad påhittigt även här) från BarryM (Guldvit)
-Någon urgammal palett med massa ögonskuggor, där har jag använt en blågrön och en svartgrön skugga.
-Mascaran Volumizing från Face Stockholm

Dagens lycka: När jag fann min vita kajal som har varit borta i evigheter. Den låg i sminktrunken. Hmm.
Dagens grämelse: Att jag inte fann Sephora när jag var i Rom för en månad sen. Jag kommer aldrig förlåta mig själv och kommer gräma mig över det för resten av mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Wow! Snyggt! Vilka fantastiska ögon!

2008-05-05 @ 21:39:52
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Johanna

Sminkan: Åh, vad gullig du är! Tack :D

2008-05-05 @ 22:00:29
Postat av: Peter

Håller med SMINKAN, du har underbart vackra ögon!Ps. Hittat några nya lackfavoriter då? Sköt om dig/Peter

2008-05-05 @ 23:04:59
Postat av: Johanna

Peter: Åh, så snäll du är! :) Gillar faktiskt det nya från Nivea (det som är gult) Lackade naglarna i söndags och det har inte flagnat någonting. Så det är ju ett stort plus! Men jag ska ner på stan idag och köpa nått OPI, har blivit dags nu tycker jag! Har du någon färg att rekomendera? :)

2008-05-06 @ 10:03:03
URL: http://makeupjunkie.blogg.se
Postat av: Peter

Johanna! Jag kan varmt rekommendera OPI Royal Rajah Ruby som är ett mörkbruntlila med härlig lyster o glans i= helt enkelt skitsnyggt, den tänkte jag använda mig av i kväll när det strax ska bli en liten tålackning. Har du provat den gula på tårna? Vad köpte du för OPI-färg på stan i dag då? Mina OPI -favvosar som jag ska köpa är Tasmanian Devil Made me do it, Koala Ber-y, It´s Toe Tally Summer, Wine me and Dine samt I´ve Read the script. Finns att titta på färgerna, gå bara in på OPI´s hemsida. Ha en bra Kväll/Peter

2008-05-06 @ 20:50:13
Postat av: Johanna

Peter: Jag får nog kolla in alla de nagellack som du nämnt! Men det blev inget lack idag, på Kicks hade dem bara nagellack från SoftShades kollektionen och jag vill ha färgstarkt. Men ska titta in när dem fått in lite fler. Men jag tänkte ta ett fotbad lite senare och lacka om tånaglarna, blir kanske det gula eller ett av de nya lacken från China Glaze, fick dem idag! Tänkte slänga upp en bild lite senare :)

2008-05-06 @ 20:59:30
URL: http://makeupjunkie.blogg.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0