Veckans bloggtema

Den här veckan så handlar bloggtemat om våra doftfavoriter. Detta var Pokergirls förslag för alla nätverkare. Tyvärr kan jag inte bidra med så många favoriter, snarare en favorit. Men bättre än någon än ingen!

Jag är väldigt svag för lätta och friska dofter med inslag av citrus. Har väldigt svårt att bära upp "tunga", om ni förstår vad jag menar. Escada Sunset heat kom in i mitt liv förra året då en snäll bror (han är det fortfarande) köpte denna åt mig som en present. Jag blev kär på momangen och använde den flitigt. Tills den tog slut. Jag var helt bestörtad och visste inte hur jag skulle göra. Hade inte direkt pengar så det flödade runt mig så det fick bli alternativ som mammas parfym och några gamla som jag hade i reserv.  Men en vacker dag för ca 1 månad sen så reade Söderfin ut denna parfym och klickfingret var helt lyriskt och dagen efter hade den flyttat in hos mig! Lycka!

Men varför gillar jag den egentligen? För att den är så jag. Vi är helt enkelt gjorda för varandra. En vän till mig kallar den inte Sunset heat utan för Johanna, för det är SÅ jag. Så här beskrivs den på Söderfin:

Toppnot:
Ananasmousse, mangosorbet, papaya och citrus

Hjärtnot:

Vattenmelon och persika

Basnot:

Hibiskus och sandelträ

Låter det inte för härligt? Blir sugen på fruktsallad när jag ser noterna. Hm. Men som sagt, detta är min favorit och kommer nog vara det ett bra tag framöver!


Kommentarer
Postat av: Badbomben

Escada kan sina lätta, fina fruktbomber, den här låter tropiskt go'! Tror också att den är du, du verkar ha sån fräsch stil:)

2008-07-02 @ 06:29:30
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: Johanna

Badbomben: De kan sin sak! :) Tack söta du :D

2008-07-02 @ 11:22:07
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Jean

Komponenterna lät uppenbarligen läskande. Men jag har läst det förr, och blivit grymt besviken må jag säga.



Men den här måste jag helt klart "dofta in" någonstans!



MVH

Jean

2008-07-02 @ 16:52:31
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jean: Ja, helt klart läskandde! Du får leta reda på närmsta parfymeri och dofta lite :)

2008-07-03 @ 12:50:26
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0