Glow Face Elixir



Om man är på stan med min mamma så måste man alltid gå in i en pryttelaffär. Det var vi således idag och till min förvåning hittade jag på en liten hudvårdshörna. Självklart spanade jag in allting och fastnade för denna sak från Durance en Provence. Så här beskrivs produkten på deras hemsida (engelska):

  • "Glow Face Elixir makes skin glow thanks to the soothing and regenerative properties of the petals of Rose Centifolia. Sesame oil contains essential fatty acids and preserves the balance of the protective hydrolipidic film. It has a light texture and is nourishing. Muscat rosebush oil contains many essential fatty acids that act on the renewing of cells and helps their walls to remain supple. It is rich in vitamin A, which has healing properties. Jojaba oil and vitamin E, which is a strong anti-oxidant, help slowing the ageing process of skin: it protects tissues against the damages of free radicals. Epidermis is nourished and protected. Skin is smooth and supple."

Vilken beskrivning! Less is more, har dem hört talas om det? Men det ska bli spännande att prova. Har hunnit sniffa lite på den och ja, doften är väl sådär. Men det är för att jag inte är så vidare förtjust i just rosdofter men om produkten i sig är bra så kan jag nog förbise det! Ordinarie pris skulle vara 195 kronor men jag hade tur att det var 50% på deras saker så jag fick betala  97 kronor istället! Återkommer vid ett annat tillfälla om vad jag tycker.

Kommentarer
Postat av: Naturligt Vacker

Spännande :). Älskar oljor!

2008-12-15 @ 21:02:49
URL: http://naturligtvacker.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter spännande!! Ska bli skoj att höra vad du tycker sen :o)

2008-12-15 @ 22:18:16
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: badis

Mmm låter mysigt och effektivt. Vacker butelj dessutom!

2008-12-16 @ 13:12:48
URL: http://badbomben.blogspot.com
Postat av: Johanna

Naturligt Vacker: Har aldrig testat något liknande, men än så länge är jag nöjd! :)



Linda: Du får vänta med spänning ;)



Badis: Visst är den! Kartongen med :)

2008-12-18 @ 15:48:36
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0