Eko!




Utbudet av ekologiska produkter har växt något så enormt den senaste tiden, vilket jag tycker är toppen! Det är inte bara ekologisk hudvård utan även bra mycket makeup och mycket gott till håret.  Då det finns en hel drös med produkter så har jag plockat ut några godbitar, och här kommer således dem:

1. 100% Pure har både makeup och kroppsvård i sitt sortiment. Vad sägs om ett fint tint för läppar och kinder (Länk), eller varför inte ett läppglans i fina, skira färger? (Länk) Om du hellre vill ha något för kroppen så kanske ett body butter kan sitta på sin plats. Låter inte Blood Orange Shea butter alldeles underbart? (Länk)

2. NVEY Eco har satsat på makeup, och man hittar allt från läckra rouge till fina ögonskuggspaletter. På bilden ovan ser vi just en av de paletterna (Länk) men även ett fint läppglans (Länk) och deras hyllade concealer (Länk).

3. Sukí Lemongrass Cleanser (Länk) är bland det bästa jag provat och jag saknar den så innerligt. Tror nog att det är dags att införskaffa mig en ny! Sukí har även smink som går under benämningen Sukí Color. Kanske dags att införskaffa sig en ny foundation? Och varför inte en ekologisk? (Länk)

4. Pai är jag bekant med och en av deras rengöringar är en favorit här hemma. Så nu är jag intresserad av deras Bergamot Lip balm som nog skulle passa mina torra och spruckna läppar bra! (Länk)

5. Crabtree & Evelyn har ett body butter som jag mer än gärna skulle vilja äga, nämligen det som heter "Mango & Grapefruit Botanical Body butter" (Länk). Mums säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Linda

Sukis Lemongrass cleanser är så bra..måste nog ta och skaffa mig en, det va ett tag sen jag hade en nu..:P

2008-12-29 @ 18:15:00
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Johanna

Linda: Visst är den! Gammal kärlek rostar aldrig ;)

2008-12-29 @ 18:24:43
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Jill/Naturligt Vacker

Åh vilka underbara produkter du tagit med! Vill ha allt!

2008-12-29 @ 19:10:55
URL: http://naturligtvacker.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja, Lemongrasscleanser är en av mina favvisar genom tiderna! Använder den ofta och nu börjar burken sina. Bytte även till mig deras foundation på Pret-ty och den använder jag ganska ofta, doften är sådär tycker jag. Den luktar lite örtigt, men inte så starkt som tur är.

2008-12-30 @ 12:04:56

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0